Home
Wabo Water Gebruiksbesluit Activiteitenbesluit

Forum »  OMGEVINGSVERGUNNING »  Omgevingsvergunning aanvragen » Ik heb op 7 juli 2011...

mevr. Telci (ambtenaar gemeente utrecht) | 10-11-11 22:09
Ik heb op 7 juli 2011 via de omgevingsloketonline site een bouwvergunning aangevraag voor een simpel tuinhuisje op mijn volkstuintje. Beslistermijn in principe 8 weken. Toen ik maar niets hoorde en mijn aanvraag online steeds in behandeling status had, heb ik eind september het huisje er maar op geplaatst want ik had de levering al geregeld op de datum dat er al een beslissing zou zijn gekomen van de gemeente. Midden oktober ben ik er eindelijk maar eens achteraan gaan bellen: ze moesten het uitzoeken. Na een week had ik iemand op mijn voicemail: u heeft eigenlijk van rechtswege al het recht gekregen enz. En na een aantal dagen ligt er nu een brief op tafel met de inhoud : u heeft een aanvraag ingedien, wij hebben uw aanvraag beoordeeld of wij het bevoegd zijn voor het behandelen van uw aanvraag. En dat is zo gebleken. Wij gaan uw aanvraag vooralsnog op basis van de regulier procedure met een termijn van 8 weken in behandeling nemen. En dan volgt daaronder een standaard tekst, van in gebreke stellen als de gemeente zich niet houdt enz.

Wat ik graag wil weten: wat te doen in deze situatie? Ik heb al van rechtswege recht op die vergunning. Ze zullen vast wel de vergunning toekennen aan het einde van die 8 weken. Maar ik wil het er niet op wagen. En kan ik hierin de gemeente ook nog financieel in gebreke stellen? De burger moet immers wel altijd een boete betalen voor het niet tijdig aanmelden enz.

graag advies, alvast bedankt.

Er zijn nog geen antwoorden gegeven.
Reageren?
*Naam:  **E-mailadres: 
*Organisatie:  *Functie: 
*Reactie: 
*In welk jaar leven we?: 
(antispam)

*) Verplichte velden.
**) Wordt niet getoond op de site maar kan incidenteel gebruikt worden ter verificatie afzender.

copyright 2008 Forta milieu & multimedia, alle rechten voorbehouden - | disclaimer