Home
Wabo Water Gebruiksbesluit Activiteitenbesluit

Forum »  BOUWEN »  Vergunningsvrij bouwen » Ik wil een bestaande...

Henk Ekkelenkamp (eigenaar prive) | 20-05-11 20:56
Ik wil een bestaande schuur vervangen omdat deze flinke stormschade heeft opgelopen tijdens een storm in 2010. Om e.e.a. met wat meer contrast op de kavel te plaatsen zodat er een duidelijk verschil te zien is in hoofdgebouw (huis) en bijgebouw (schuur) wil ik graag de schuur in zijn huidige vorm herbouwen, met donkere stenen ipv huidige rood, en rode oudhollandse pannen, nu antraciet. We wonen in het buitengebied, ver van de buren.
Aangezien de schuur met vergunning is gebouwd (1967) hoef ik voor het bouwen geen vergunning aan te vragen naar blijkt, maar hoe zit dat eigenlijk met de verandering van de gevelkleuren?

Reacties:
  Marc (medewerker bwt gemeente) | 23-05-11 11:55
ten eerste: De vergunning uit 1967 geldt niet meer. Na de bouw is een bouwvergunning uitgewerkt Expireren heet dat met een moeilijk woord. In beginsel is er dus een vergunning nodig voor de herbouw van de schuur. Tenzij de bouwwerkenzaamheden vallen onder de categorie vergunningsvrij bouwen. Ik adviseer om hiervoor de vergunningcheck te doen in het omgevingsloketonline. Ook zou ik informatie bij de gmeente opvragen over de bouwmogelijkheden in het bestemmingsplan, aangezien dit van invloed is op vergunningsvrij bouwen. Als de bouwactiviteit vergunningsvrij is er geen welstandstoets.

Reageren?
*Naam:  **E-mailadres: 
*Organisatie:  *Functie: 
*Reactie: 
*In welk jaar leven we?: 
(antispam)

*) Verplichte velden.
**) Wordt niet getoond op de site maar kan incidenteel gebruikt worden ter verificatie afzender.

copyright 2008 Forta milieu & multimedia, alle rechten voorbehouden - | disclaimer