| P. Buskermolen (hoofd tekenkamer stijl2000) | 13-05-11 16:10 |
Ik wil een woning uitbreiden met een serre (of een uitbouw) van 3 meter diep. Hierdoor kom ik buiten de 2,5 meter zone. Buiten deze 2,5 meter zone mag vergunningsvrij gebouwd worden, maar dan moet de ruimte funtioneel ondergeschikt zijn aan de hoofd/woonfunctie en moet er een scheiding aanwezig zijn tussen het woongedeelte en de ondergeschikte ruimte. In de BOR staat in de toelichting aangegeven dat de ruimte niet gebruikt mag worden voor primaire woonfuncties als woonkamer, slaapkamer of keuken. Als voorbeelden worden dan genoemd garage/berging, bijkeuken, atelier, tuinhuisje, fietsenberging of hobbyruimte. Wat is de definitie van een serre en in hoeverre mag ik dit bestempelen als bijvoorbeeld hobbyruimte of attelier? De achtergevel van de woning blijft gehandhaafd. In de toelichting staat in paragraaf 4.4 dat een gerealiseerd bouwwerk na voltooiing niet vergunningsplichtig wordt louter door het realiseren van een nieuw gebruik.
Wie controleerd nu de functie van een ruimte en het gebruik na voltooiing bij een vergunningsvrij geplaatste aanbouw? |
|
Er zijn nog geen antwoorden gegeven.
|