| Pascal (NVT NVT) | 14-04-11 09:40 |
Goedemorgen
Kan iemand mij vertellen hoelang het kan/MAG duren,voordat ik mijn van rechtswege verleende omgevingsverguning thuis krijg en dat het bekend word gemaakt voor derde?
Op 7 april is mijn aanvraag van rechtswege verleend, maar tot op heden heb ik nog niks gehad.
Wil graag weten of daar ook een termijn voor staat voor de gemeente.
|
|
Reacties:
| |
A.Verkerk (handhaver gemeente)
| 14-04-11 11:35 |
Dat zou ik gewoon niet accepteren, Als iemand bepaalde dagen niet werkt moet hij/zij u maar terugbellen op de dagen dat hij er wel is (vraag welke dag dit zal worden). Als degene ziek is moet iemand anders u maar helpen. Als dit niet opschiet zou ik nu vast schriftelijk een redelijke termijn stellen om de vergunning te versturen. Google even op "wet dwangsom tijdig beslissen" wat u wanneer moet doen om hiervoor in aanmerking te komen.
Succes |
| |
pascal (nvt nvt)
| 14-04-11 11:34 |
Heb het al gevonden, maar bedankt voor de reactie A. Verkerk.
Het bestuursorgaan is verplicht om de beschikking binnen twee weken nadat zij van rechtswege is verleend, bekend te maken en daarbij te vermelden dat de beschikking van rechtswege is verleend. Wanneer het bestuursorgaan nalaat de van rechtswege verleende beschikking bekend te maken, kan de aanvrager het bestuursorgaan in gebreke stellen. Gaat het bestuursorgaan dan binnen twee weken nog niet over tot bekendmaking, dan verbeurt het een dwangsom per dag dat het in gebreke is.
bron= http://internetconsultatie.nl/vanrechtswegeverleendevergunning
|
| |
pascal (nvt nvt)
| 14-04-11 11:23 |
| Ja dat is het probleem juist . Ben al 2 dagen aan het bellen en diegene die over onze vergunning gaat is er steeds niet (pffff), maar er bestaat dus niet iets van dat de gemeente binnen een termijn de vergunning moet opsturen? |
| |
A.verkerk (handhaver gemeente)
| 14-04-11 11:15 |
| Wat zegt de gemeente zelf? Heb je al contact gehad met de gemeente sinds hij van rechtswege is verleend? Je zou uiteindelijk een redelijke termijn kunnen stellen en als ze daar niet aan voldoen dwangsommen van de gemeente kunnen eisen, maar ik zou eerst eens bellen wat ze zelf van plan zijn. |
|