|
Forum |
|
 |
|
|
|
|
| Forum
»
OMGEVINGSVERGUNNING »
Omgevingsvergunning: inhoud
» ik heb zojuist me
|
| Pascal (NVT NVT) | 08-04-11 20:18 |
| ik heb zojuist me omgevingsvergunning van rechtswege gekregen.(na een bezwaarschift ingedient tehebben voor het verlengen van de aanvraag) In de aanvraag hadden wij 2 dakkapellen van 5 meter breed staan, maar wij moesten deze aanpassen naar 4 meter, maar dat was na het beslissingtermijn. De vraag is dus mogen we nu toch 5 meter aanhouden of moeten we als nog die 4 meter aanhouden. |
|
Reacties:
| |
pascal (nvt nvt)
| 12-04-11 08:13 |
| Gast1 en Melanie bedankt voor de reacties. |
| |
melanie (particulier particulier)
| 11-04-11 22:20 |
ook ik heb een vergunning van rechtswege ontvangen. De gemeente moet het binnen 2 weken openbaar maken. Dan gaan ook de 6 weken in. Hebben ze dit niet gedaan (u krijgt dan ook een gedateerde brief) dan kunt u ze in gebreke stellen.
De direct belanghebbenden (buren bijv.) ontvangen een brief waarin hen wordt medegedeeld dat u een vergunning van rechtswege hebt ontvangen en dat ze bezwaar mogen maken (en hoe). |
| |
pascal (nvt nvt)
| 10-04-11 13:58 |
11 maart had de beslissing er moeten zijn, dus als ik het goed heb 11 maart erbij 6 weken, kunnen de mensen tot 22 april bezwaar maken
Alleen is het nog steeds niet openbaar gemaakt dat de vergunning van rechtswege verleend is of gaan de 6 weken in als het openbaar is gemaakt?? (hoop van niet) |
| |
Gast1 (advizeur adviesbureau)
| 10-04-11 09:18 |
De vergunning van rechtswege betreft de dakkapellen van 5 meter breedte. U mag deze dakkapellen bouwen zodra de bezwarenprocedure is afgerond.
Dus als er geen bezwaar wordt ingediend mag u 6 weken na bekendmaking gebruik maken van uw vergunning, anders dient de verdere afhandeling van het bezwaar afgewacht te worden.
Bij eventueel bezwaar het volgende:
De Wabo bepaalt in art. art. 2.33 lid 1 sub e, dat intrekking van een omgevingsvergunning van rechtswege slechts mogelijk is als de activiteit ontoelaatbaar ernstige nadelige gevolgen voor de fysieke leefomgeving moet hebben.
Voor een iets te brede dakkapel lijkt mij dat daar geen sprake van kan zijn.
Wordt onverhoopt de vergunning wel ingetrokken kunt u de gemeente aansprakelijk stellen en een schadevergoeding eisen.
Andersom kan de bezwaarmaker de gemeente aansprakelijk stellen en schadevergoeding eisen als zijn bezwaar wel gegrond wordt verklaard, maar de vergunning niet wordt ingetrokken.
|
|
|