Home
Wabo Water Gebruiksbesluit Activiteitenbesluit

Forum »  OVERIG » Ik wil een woonboot...

Matthijs (particulier pariculier) | 14-02-11 17:21
Ik wil een woonboot aanleggen aan een privékade: Hoe interpreteer ik lid 1 van het volgende artikel:

Artikel 3.2 Havenbeheersverordening Rotterdam:
Verbod tot nemen van ligplaats
1. Het is verboden met een schip ligplaats te nemen of zich met een schip op een ligplaats te bevinden, tenzij dit geschiedt:
a. in overeenstemming met ter plaatse aangebrachte verkeerstekens en nadere aanduidingen als bedoeld in artikel 3.1;
b. in overeenstemming met de Verordening woon- en bedrijfsschepen 2005;
c. met een vergunning op grond van de Verordening Kadegeld, of;
d. met instemming van de huurder, erfpachter of eigenaar van een ligplaats.
2. Het college kan, in afwijking van het eerste lid, onder d, het nemen of houden van ligplaats verbieden uit het oogpunt van orde, veiligheid of milieu.
3.Het college kan van het in het eerste lid gestelde verbod vrijstelling of ontheffing verlenen.

Oftewel mag ik lid 1 b negeren als ik aan lid 1d voldoe? Het woordje \'of\' achter lid 1c maakt m.i. verschillende interpretaties mogelijk.

Reacties:
  A. Verkerk (Handhaver Gemeente) | 18-02-11 09:47
Het woordje 'of' geld alleen voor de subs C en D.

Aan A en B moet sowieso voldaan worden en aan C of D moet voldaan worden naargelang welke van toepassing is, dus afhankelijk van of je aan een gemeentekade of een privékade ligt.

Overigens kan de gemeente ook nog wat zeggen over het liggen aan een privékade ogv lid 2.

Reageren?
*Naam:  **E-mailadres: 
*Organisatie:  *Functie: 
*Reactie: 
*In welk jaar leven we?: 
(antispam)

*) Verplichte velden.
**) Wordt niet getoond op de site maar kan incidenteel gebruikt worden ter verificatie afzender.

copyright 2008 Forta milieu & multimedia, alle rechten voorbehouden - | disclaimer