Home
Wabo Water Gebruiksbesluit Activiteitenbesluit

Forum »  JURIDISCHE ZAKEN - OVERIGE WETTEN »  Algemene wet bestuursrecht »  Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen » Op 14 oktober 2010 een...

E.N. van Setten (Particulier Particulier) | 10-02-11 17:07
Op 14 oktober 2010 een lichte bouwvergunning aangevraagd samen met buurman. Bestemmingplan moest echter worden gewijzigd.(artikel 3.23) men is positief daarover. Echter nu nog steeds geen bouwvergunning vanwege diverse vertragingen en ter visie legging van buurman is pas maand later gedaan.. Wat kan ik doen? Is wet dwangsom van toepassing?

Reacties:
  Ed van Setten (Particulier Particulier) | 23-02-11 16:15
Bedankt voor uw antwoorden.
Marc: klopt; ik heb nog even naar de datum gekeken: mijn aanvraag is op 9 september afgestempeld. Op 14 oktober kreeg ik de bevestiging van DS+V. Vandaar.
Ik heb de vergunning net binnengekregen overigens. Kun je dan nog dwangsom toepassen? Die van mijn buurman (ook op 9 sept. aangevraagd) is weer vertraagd (door fouten bij deelgemeente) en is nog steeds niet binnen.

Hoe / waar vraag je overigens zo'n dwangsom aan? Is dat in dit geval via formulier bij DS+V?

Groet,

Ed van Setten

Arjan ter Horst (deskundigenpanel Waboman BWT/Wabo) | 10-02-11 20:39
Ter aanvulling op hetgeen Marc schrijft, indien de vergunning van rechtswege is verleend kun je een beroep doen op de Wet dwangsom. Maximaal € 1260,- kun je, onder voorwaarden, 'declareren'.

Marc (bwt gemeente) | 10-02-11 19:12
Lijk me vreemd. Als u daadwerkelijk op 14 oktober de aanvraag heeft ingediend kan dat geen lichte bouwvergunning zijn. Vanaf 1 oktober bestaat die namelijk niet meer, Ook bestaat vanaf 1 oktober artikel 3.23 wro niet meer. Men had deze aanvraag als omgevingsvergunning in behandeling moeten nemen en middels een verzoek om aanvullende stukken de juiste aanvraagformulieren moeten vragen. Heeft men dit niet gedaan dat is de vergunning nu van rechtwege (inclusief de vrijstelling) verleend

Reageren?
*Naam:  **E-mailadres: 
*Organisatie:  *Functie: 
*Reactie: 
*In welk jaar leven we?: 
(antispam)

*) Verplichte velden.
**) Wordt niet getoond op de site maar kan incidenteel gebruikt worden ter verificatie afzender.

copyright 2008 Forta milieu & multimedia, alle rechten voorbehouden - | disclaimer