Home
Wabo Water Gebruiksbesluit Activiteitenbesluit

Forum »  OMGEVINGSVERGUNNING »  Handhaving - toezicht » Wij hebben van de...

Mariska Venneker (Directeur Particulier) | 26-01-11 22:32
Wij hebben van de gemeente via het dagblad vernomen dat zij het voornemen hebben onze omgevingsvergunning in te trekken. Wij hebben een bouwvergunning sinds 8 februari 2008. Door omstandigheden hebben wij geen gebruik gemaakt van de bouwvergunning maar willen dat wel nog steeds. In de bouwvergunning stond geen einddatum vermeld. Wat kunnen wij de gemeente schrijven?

Reacties:
  Jantine Schoon (projectleider Wabo Gemeente Giessenlanden) | 27-01-11 09:53
De gemeente heeft de mogelijkheid om na 26 weken nadat het besluit is genomen (datum van de vergunning) om de vergunning in te trekken. Dit kunnen zij ook doen indien de bouw meer dan 26 weken stil ligt. Indien de gemeente een daadwerkelijk intrekkingsbesluit neemt, is er voor u de mogelijkheid om bezwaar te maken tegen het besluit tot intrekken. De gemeente zal gemotiveerd moeten aangeven waarom zijn de vergunning intrekken. In uw geval zou ik contact opnemen met de gemeente en uitleggen dat u de bouw nog gaat uitvoeren en daarbij aangeven wanneer u wilt starten. De keuze is dan aan de gemeente. Indien u een bouwvergunning heeft kan het juridisch niet mogelijk zijn om de Omgevingsvergunning in te trekken. Dit is namelijk een andere wetgeving.

A.Verkerk (handhaver gemeente) | 27-01-11 08:18
De gemeente mag een bouwvergunning intrekken, over het algemeen wordt dit gedaan als de vergunning ouder is dan een jaar, maar mag al vanaf een half jaar zo uit mijn hoofd. Ik moet de artikelen even schuldig blijven, omdat ik momenteel geen wetboek bij de hand heb

In mijn gemeente sturen we in zo'n geval een brief met een antwoordformulier, waarop mensen kunnen aangeven of ze de vergunning nog willen gebruiken en zo ja wanneer. Zo nee, kunnen bewoners bij ons een gedeelte van de leges terugvragen onder voorwaarden.

U kunt bij de gemeente aangeven dat u nog gebruik van de vergunning wenst te maken, maar als u nog geen datum kan noemen waarop u gaat beginnen, vermoed ik dat ze hem toch in zullen trekken. U kunt nog vragen of u op grond van de legesverordening recht heeft op teruggave (van een gedeelte) van de leges.

Reageren?
*Naam:  **E-mailadres: 
*Organisatie:  *Functie: 
*Reactie: 
*In welk jaar leven we?: 
(antispam)

*) Verplichte velden.
**) Wordt niet getoond op de site maar kan incidenteel gebruikt worden ter verificatie afzender.

copyright 2008 Forta milieu & multimedia, alle rechten voorbehouden - | disclaimer