| Jamin (aanvrager particulier) | 20-01-11 22:19 |
Ik kreeg van mijn stadsdeel het volgende te horen:
"De reguliere procedure is op uw aanvraag van toepassing. Echter omdat het bouwplan is gelegen binnen het beperkingsgebied van de geluidszone Schiphol, dient de aanvraag aangehouden te worden en is de fatale termijn niet van toepassing."
Ik kan echter deze uitzondering niet terugvinden in de wetteksten. Kan iemand me naar de desbetreffende artikelen wijzen?
Alvast bedankt. |
|
Reacties:
| |
Tineke Ipenburg (Deskundigenpanel Waboman PurpleBlue)
| 02-02-11 11:13 |
Er wordt door uw stadsdeel gezegd dat uw aanvraag moet worden aangehouden. Dit kan betekenen dat er sprake is van een aanhoudingsplicht op grond van artikel 3.3 Wabo, zoals mevr. Schoon ook aangaf.
Het zou kunnen dat uw bouwplan wel in overeenstemming is met het geldende bestemmingsplan, maar dat er een situatie zoals genoemd in art. 3.3 Wabo aanwezig is waarom uw aanvraag moet worden aangehouden.
Maar wellicht is er iets anders aan de hand. Schijnbaar is uw bouwplan is gelegen in het beperkingengebied van Schiphol. Een beperkingengebied betekent per dat sprake is van een planologische beperking, bijvoorbeeld dat er binnen een bepaalde zone niet mag worden gebouwd, of dat er bouw- en gebruiksbeperkingen zijn e.d. Het kan ook zijn dat uw bouwplan in strijd is met het bestemmingsplan.
In dit geval had moeten worden medegedeeld dat uw aanvraag in strijd is met het geldende bestemmingsplan; dit betekent dat niet de reguliere procedure van toepassing maar de uitgebreide procedure uit de Wabo. Dit staat ook zo in artikel 3.10 Wabo.
Het is verstandig om aan uw stadsdeel te vragen waarom uw aanvraag is aangehouden. Ook kunt u vragen wanneer zij verwachten dat er een beslissing wordt genomen op uw aanvraag. Als inderdaad sprake is van een aanhouding op grond van artikel 3.3 Wabo en de reguliere procedure is van toepassing, dan moet er op uw aanvraag worden beslist 8 weken vanaf de datum dat de aanhouding is geëindigd. |
| |
Jantine Schoon (projectleider Wabo Gemeente Giessenlanden)
| 26-01-11 13:29 |
Het kan zijn dat de aanhouding te maken heeft met het bestemmingsplan. Maar indien dat het geval zijn daar ook weer specifieke regels aangesteld. Dit staat in artikel 3.3 van de wet algemene bepalingen omgevingsrecht.
Ik sluit me aan bij de opermking van Bas en adviseer u om contact op te nemen ,et het stadskantoor.
Veel succes. |
| |
Bas Spanjers (architect Spanjers Architect)
| 21-01-11 07:40 |
Beste Jamin,
ik kan u niet direct aan deze artikelen helpen, maar wellicht moet u het eens vragen aan uw stadsdeel.
Degene die u vermeld dat de aanvraag wordt aangehouden op deze gronden, moet u mijns inziens ook kunnen vertellen waar de wetteksten te vinden zijn waarop zij dit baseren,
Veel Succes,
Bas Spanjers
www.spanjers-architect.com |
|