Home
Wabo Water Gebruiksbesluit Activiteitenbesluit

Forum »  WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT (WABO) »  Besluit omgevingsrecht (Bor) » Wij hebben een...

Lotte van den Hombergh (Medewerker Vergunningen I Gemeente Eijsden-Margraten) | 07-01-11 10:34
Wij hebben een aanvraag ontvangen voor het bouwen van een berging en carport. Het ene deel zou vergunningsvrij kunnen met artikel 2 van het Bijlage II van het Bor, het andere deel met artikel 3 van bijlage II van het Bor. Mag ik deze 2 combineren, zodat het vergunningsvrij is? Als ze na elkaar worden gebouwd zou het wel mogen, dus lijkt mij dat dit ook mag, maar ik kan dit nergens vinden.

Reacties:
  A.Verkerk (handhaver gemeente) | 12-01-11 08:10
Ik ben er van uitgegaan dat het bouwwerk niet in zijn geheel in het BP past, anders zou de vraag niet gesteld hoeven worden naar mijn mening.

Iets meer info zou helpen bij beantwoorden van je vraag.

Sandra (bouwplantoetser gemeente) | 11-01-11 14:17
ik den niet dat het uitmaakt of het 1 bouwwerk is. Als de ene nu onder artikel 2 vergunningsvrij is en de andere onder artikel 3, dan zijn ze mijns inziens allebei onder artikel 3 vergunningsvrij, als het in het bestemmingsplan past.
Mocht 1 deel niet in het bestemmingsplan passen door te veel m2, dan kan een van de twee ook niet vergunningsvrij gerealiseerd worden.

Misschien iets meer informatie?

A.Verkerk (handhaver gemeente) | 10-01-11 08:39
Jouw probleem komt volgens mij neer op 1 vraag: Is het één bouwwerk?

Ik neem aan dat de berging en carport gezamenlijk groter zijn dan 30 m2 en niet gezamenlijk in zijn geheel in het bestemmingsplan passen, omdat het anders wel door één van beide artikelen in zijn geheel vergunningvrij wordt.

Als het inderdaad één bouwwerk is valt het dus onder geen van beide artikelen en is het dus niet vergunningvrij. Als het losse bouwwerken zijn zijn ze beiden vergunningvrij.

Reageren?
*Naam:  **E-mailadres: 
*Organisatie:  *Functie: 
*Reactie: 
*In welk jaar leven we?: 
(antispam)

*) Verplichte velden.
**) Wordt niet getoond op de site maar kan incidenteel gebruikt worden ter verificatie afzender.

copyright 2008 Forta milieu & multimedia, alle rechten voorbehouden - | disclaimer